Online diensten | Herhaalrecept


Gebruikt u langere tijd dezelfde medicijnen?

Dan kunt u kiezen voor de gratis herhaalservice. De apotheek houdt dan bij wanneer uw medicatie bijna op is, vraagt een recept aan uw huisarts en legt de medicatie voor u klaar. U ontvangt een bericht (per post of e-mail; wat uw voorkeur heeft) als u de medicatie op kunt halen en hoeft geen recept meer aan te vragen. Met deze service heeft u altijd voldoende medicatievoorraad in huis.

Gebruikt u meerdere soorten medicijnen? Dan zorgen wij ervoor dat uw voorraad op elkaar afgestemd is, zodat uw medicijnen tegelijk weer voor u worden klaargemaakt.

Wilt u zich aanmelden voor deze gratis service? Dat kan via www.benuapotheek.nl/service/herhaalservice of bespreek het de volgende keer als u uw medicijnen gaat halen met de apothekersassistente.

Wilt u af en toe een medicijn bestellen?

Alle patiënten van 16 jaar en ouder die een herhaalrecept aan willen vragen kunnen dat doen via MijnGezondheid.net (MGn) of via de MedGemak app. Dat is het via het internet (online) te bereiken patiëntenportaal van de praktijk.
Voor kinderen jonger dan 16 jaar kunnen ouders een bericht kunnen sturen via hun eigen account op het portaal.

Naar MijnGezondheid.net  Meer informatie 
Inloggen Mijngezondheid.net  

Deze afspraken kunnen alleen in overleg met de doktersassistent worden gemaakt:
- Spoedeisende klachten
- Rijbewijskeuring
- Spiraal plaatsen of verwisselen
- Chirurgische ingreep
MijnGezondheid.net is beschikbaar voor alle patiënten van 16 jaar en ouder.

Wij hebben voor alle patiënten van 16 jaar en ouder een account aangemaakt. Aanmelden is dus niet nodig. U kunt meteen inloggen met uw DigiD.

Als ouder kunt u voor afspraken en vragen over uw kind jonger dan 16 jaar gebruik maken van uw eigen account.

Wij raden iedereen aan om notificaties aan te zetten (na inloggen via het menu - mijn instellingen wijzigen). U ontvangt dan een e-mail en/of pushmelding als u bijvoorbeeld een nieuw bericht heeft ontvangen of als uw bloeduitslagen bekend zijn.

Nog geen DigiD? Vraag DigiD aan
DigiD aanvragen  

Hulp nodig? De Digidokters van SonenBreugelVerbindt hebben een handleiding gemaakt:
Handleiding MijnGezondheid.net  

Over MijnGezondheid.net

  Voordelen MijnGezondheid.net
  Voordelen MedGemak app
Over DigiD

  Voordelen DigiD
MedGemak app

  Meer informatie en download

Krijgt u medicatie via uw specialist in het ziekenhuis?

Dan mogen wij de medicatie niet voorschrijven zolang u nog bij uw specialist onder behandeling bent. U kunt uw specialist vragen een (jaar)recept voor u te maken. Uw specialist kan het recept naar uw eigen apotheek sturen waardoor u niet naar het ziekenhuis hoeft te gaan.

Bent u niet meer onder behandeling bij uw specialist? Dan kan deze de medicatie en eventuele behandeling overdragen aan de huisarts. Zodra wij hierover bericht van uw specialist hebben ontvangen kunnen wij uw recepten maken.

Het aanvragen van een recept dient altijd via een arts te verlopen. Het heeft daarom geen zin om voor een recept naar de apotheek te bellen.

Nieuws en mededelingen
De MedGemak app is vernieuwd
De MedGemak app is vernieuwd
Geplaatst: 22 juli 2022
De MedGemak app is vernieuwd! Om de nieuwe app te gebruiken dient u deze te installeren op uw telefoon of tablet.

Lees meer
Wie kan ons team versterken?
Wie kan ons team versterken?
Geplaatst: 29 juni 2022
In de week van 22 augustus zoeken wij iemand die ons gezellige en betrokken assistententeam komt versterken. We zoeken een doktersassistente, maar we hebben gemerkt dat een co-assistent het werk ook heel goed en met plezier kan doen.

Lees meer
Afspraken annuleren
Afspraken annuleren
Geplaatst: 3 juni 2022
Heeft u een afspraak en kunt u niet komen? Dan zou het heel fijn zijn als u de afspraak op tijd wilt annuleren. Online ingeplande afspraken kunt u zelf verzetten of verwijderen via het afsprakenoverzicht in MijnGezondheid.net of de MedGemak app. Lukt dit niet? Neem dan telefonisch contact op met de praktijk.

Lees meer