De praktijk | Klachten


Bent u niet tevreden over hoe wij u geholpen hebben?

Om ons werk goed te kunnen uitvoeren is het van belang dat u ons vertrouwt en dat u zich vrij voelt om uw mening met ons te delen. Mocht het gebeuren dat u geen goed gevoel heeft overgehouden na een contact met onze praktijk dan horen wij dit graag zo snel mogelijk van u zodat wij dit met u kunnen bespreken en ervan kunnen leren.

Als u ontevreden bent kunt u dit het beste op het moment zelf bespreken. De kans is groot dat we er samen uitkomen. Mocht u dit vervelend of moeilijk vinden, dan kunt u ons klachtformulier invullen. Klik hier om het klachtenformulier te openen. Het klachtformulier is ook aan de balie verkrijgbaar.

Na ontvangst van uw klacht neemt de interne klachtencoördinator uw klacht in behandeling en bevestigt de ontvangst van uw klacht. Wij geven schriftelijk, telefonisch of via een persoonlijke afspraak een reactie op uw klacht. Het heeft onze voorkeur om met u in gesprek te gaan om te kijken of we er samen uit kunnen komen.

Stichting Klachten & Geschillen Eerstelijnszorg (SKGE)

Komen we er via bovenstaande interne procedure samen niet uit, dan kunt u uw klacht bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris van Stichting Klachten & Geschillen Eerstelijnszorg (SKGE). Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt is vertrouwelijk. De klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar een oplossing en kan proberen te bemiddelen tussen u en de huisartsenpraktijk. U kunt de klacht indienen via het klachtenformulier op de website van SKGE. SKGE is bereikbaar via telefoonnummer 088 0229190 of per mail info@skge.nl.

Als u er met uw huisarts en bemiddeling door de klachtenfunctionaris van SKGE niet uitkomt, kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de geschilleninstantie huisartsenzorg van SKGE. Deze onafhankelijke commissie bestaat uit een voorzitter (jurist), uit leden namens de patiënten en namens de huisartsen. De commissie wordt bijgestaan door een ambtelijk secretaris die ook jurist is. Het oordeel van de geschilleninstantie is bindend. Meer informatie kunt u vinden op de website van SKGE.

Open klachtenformulier
Nieuws en mededelingen
Moet ik naar de dokter?
Moet ik naar de dokter?
Geplaatst: 25 november 2021
Twijfelt u wel eens of het nodig is om naar de huisarts te gaan? Twijfelt u bijvoorbeeld bij een blessure als u bent gevallen, of heeft u andere pijn of een andere klacht, dan is het best wel eens lastig inschatten of en wanneer het nodig is om naar de dokter te gaan. Veel klachten hebben gewoon tijd nodig om te herstellen, maar hoe weet je of je je klacht niet verwaarloost en dat het niet erger wordt als je niet gaat?

Lees meer
Moet ik naar de dokter?
Geplaatst: 25 november 2021
Twijfelt u wel eens of het nodig is naar de huisarts te gaan?

Lees meer
Computerspreekuur Vestzaktheater
Computerspreekuur Vestzaktheater
Geplaatst: 8 oktober 2021
Vanaf woensdag 13 oktober kunt u weer gebruik maken van het gratis computerspreekuur van SonenBreugelVerbindt. Dit is iedere woensdag tussen 16.00 en 17.30 uur in het Vestzaktheater.

Lees meer